Er du parat til nye eventyr?

Et efterskoleår på Roskilde Outdoor Efterskole er et år med store udfordringer og oplevelser.

Du får både den fantastiske natur, vi har lige udenfor døren, og et år i Roskilde – en by med masser af aktiviteter og kulturliv.

Fællesskab

Det er i fællesskabet, du udvikler dig selv og opdager, hvad du virkelig er lavet af. Det er her, du for alvor får flyttet dine grænser, lært noget nyt og udfordret dig selv.

På Roskilde Outdoor Efterskole lærer du at vælge løsninger, der er til gavn for ikke kun dig selv - men også dem, du er sammen med. Det kræver meget at give slip på sine egne behov og udforske nye muligheder i fællesskabet. Men når du gør det, får du venner og oplevelser for livet.

Introduktion til ture i løbet af efterskoleåret
På Roskilde Outdoor Efterskole er vi vilde med ture! Vi ved, hvad en tur gør for fællesskabet og især, hvordan overnatningsture kan skabe en helt særlig stemning. Vi har både lange og korte ture. Ture for hele skolen – hvor vi ryster alle sammen. Studieture for linjerne med plads til fordybning. Udover de obligatoriske ture, bliver der også tilbudt en række frivillige ture.

Vi ved, at I også bliver vilde med at tage på tur! Se nogle af de planlagte ture her.

Læse mere om vores ture her.

Kort om undervisning og fag + introduktion til obligatoriske fag

Undervisning og fag

På Roskilde Outdoor Efterskole har undervisningen 3 overordnede kategorier:
Linjefag, obligatoriske fag og valgfag

De obligatoriske fag er opdelt efter 9. klasse og 10. klasse.

Valgfag kan tilvælges i moduler, og de kommer oveni den obligatoriske undervisning sammen med dit linjefag.

Alle elever skal gennemgå et livredningskursus, da mange af vores aktiviteter udspiller sig til vands. Læs nærmere om vores sikkerhedsprocedurer.

Læs mere om undervisning og fag.