Valgfag

Hvordan vælger jeg?

Afhængigt af, om du skal i 9. klasse eller 10. Klasse, har du mulighed for at have en del forskellige valgfag på et skoleår. Valgfagene på Roskilde Outdoor Efterskole er lagt ind i skemaet som forskellige blokke. Det betyder, at du i løbet af året kan have forskellige undervisningsblokke med dine valgfag.

For at give dig så mange valgmuligheder som muligt, er fagene fysik/kemi og fortsætter tysk/fransk også en del af valgfagsblokkene på 10. årgang.

For 9. årgang er det obligatorisk, at du skal tilbydes undervisning i idræt, fysik/kemi og tysk/(fransk). Så i nogle tilfælde kan en eller to af valgblokkene være reserveret til obligatoriske fag, som du skal have.

• Jagttegn (samarbejdspartnere undersøges pt.)
  • Værksted - fordybelse
  • Tysk/(fransk) – vi undersøger muligheder for at tilbyde fransk og ud fra efterspørgslen,
  • Science
  • Roskilde Festival - et innovativt projekt
  • Ros Rytmiske Kor
  • Basket
  • Ridning (samarbejdspartnere undersøges pt.)
  • Luksusfælden – økonomi og investering
  • Ros Efterskole Band
  • Drama og Dans
  • Valgfag på en af de andre linjer